Elektronik İmza Nedir ?

e-imza şifre işlemleri 5070 sayılı kanuna göre Elektronik İmza elle atılan imza ile eş değer olarak kabul edilmiştir. E-imza şeklinde de anılan bu kavram bilgisayar ortamındaki imza olarak tanımlanmaktadır. E-devlet projesi kapsamında bir çok projede kullanılması zorunlu olması ile birlikte iş ve işlemlerin daha hızlı ve kolay bir şekilde yapılmasına da olanak sağlamaktadır.

E-imza çalışma şekli ise; bilgisayara usb olarak bağlanan ve fiziksel yapısı flashdisk şeklinde olup buna akıllı kart veya token denilmektedir. Token içerisinde kişiye özgü bilgilerin bulunduğu şifrelenmiş bir sertifika bulunmaktadır.

Ayrıca bilgisayara takıldığında e-imzanın kullanılanak olan uygulamada pin kodu istenmektedir. Bu pin kodu en fazla 3 defa yanlış girilebilir.

Daha sonrasında elektronik imza bloke olmektadır. Elektronik imza 1, 2 ve 3 yıllık süreli olarak alınmaktadır süre bittikten sonra süresi uzatılabilmektedir yada yeni bir elektronik imza alınabilir.

E-Güven Elektronik Bilgi Güvenliği A.Ş. E-imza tek başına e-devlet projelerinde kullanıldığı gibi bunun yanında Kayıtlı Elektronik Posta (KEP),Ekap, E-reçete, Mersis, ÜTS, UYAP, KAP, döküman imzalama ve Zaman Damgası işlemleri yapmak için de elektronik imza ihtiyacı bulunmaktadır.

Sizlere elektronik imza temini konusunda güvenli ve hızlı şekilde çözüm sunmaktan memnuniyet duyarız.
Bkz: Elektronik İmza Nasıl Alınır

Elle atılan imzayla aynı hukuki geçerliliği olduğu için bilgilerinizi kimse ile paylaşmayınız.

E-imza ıslak imza ile aynı hukuki geçerliliğe sahiptir.