E-Devlet Nedir?
E-devlet Sistemine Nasıl Giriş Yapılır?
- PTT aracılığıyla alınan e-devlet şifresi veya TC numarası ile sisteme giriş yapılabilir.
- GSM operatörlerinin teminden edilen Mobil İmza ile giriş yapılabilir.
- Elektronik İmza seçeneği ile giriş yapılabilir. BTK’nın yetkilendirdiği firmalardan kısa adı e-imza olan elektronik imza temin edilebilir. Dilerseniz elektronik imzayı firmamızdan temin edebilirsiniz.
- Ülkemizde dağıtım süreci devam etmekte olan T.C. Kimlik Kartı ile giriş yapılabilmektedir.
- E-devlet sistemine yeni entegre edilen İnternet Bankacılığı ile sisteme giriş yapılabilmektedir.
E-devlet Şifremi Unuttum Ne Yapabilirim?
Adres Değişikliğini Nasıl Yapabilirim?
Tüketici Hakem Heyetine Nasıl Şikayette Bulunabilirim?
İnternetten Adli Sicil Kaydı Nasıl Alınır?
Adınıza Ait Kaç Telefon Numarası Var
E-Nabız Nedir ve Nasıl Kullanılır?
E-devlet ülkemizde verimliliği arttırmak ve zaman kaybını önlemek amacıyla oluşturulmuş olan bir sistemdir. Çağdaş bir toplum için atılan önemli adımlardan biri olan e-devlet sistemi, elektronik ortamda sürekliliği ve güvenliği sağlamaktadır. Genel olarak bakıldığı zaman e-devlet, devlet ve birey arasındaki bütün ilişkilerde yerine getirilmek zorunda olan hizmetlerin elektronik ortamda yerine getirilmesini sağlamaktadır. Ayrıca kesintisiz ve güvenli işlemleri ile iyi bir devlet yapısını oluşturmaktadır. E-devlet üzerinden yapılan işlemler için asıl hedef ise kurumlar arası bilgi alışverişinin sağlıklı bir şekilde sağlanması, her vatandaşın katılımının sağlanması, devletin işlevlerinin hızlı ve etkili bir şekilde yerine getirilmesi, zaman kaybı ve fazla materyal kullanımının önlenmesidir.
www.turkiye.gov.tr üzerinden sisteme giriş sekmesine tıklanarak beş farklı yöntemle giriş yapılması mümkündür. Bunlar;
E-devlet şifresini unutanlar yeniden şifre almak için PTT şubelerine başvurmak zorunda değildir. Kişi daha önce kullanıcı profiline cep telefonu numarasını tanımladıysa, şifreyi herhangi bir ücret ödemeden yenileyebilmektedir. E-devlet şifresi kişiye özel olup kişisel bilgilerin güvenliği için kimseyle paylaşılmaması gerekmektedir. Bunun sorumluluğu tamamen kişiye aittir. Dolandırıcılığın hat safhaya ulaştığı günümüzde kredi başvurusu, işe giriş vb. nedenlerden dolayı vatandaşlardan şifreleri istenmektedir. Vatandaşların bu hususta dikkatli olmaları ve şifrelerini kimseyle paylaşmamaları gerekmektedir. Şifrenizi alan kişiler kişisel bilgilerinizi kullanarak adınıza sizi zor durumda bırakacak birçok işlem yapabilir.
Adres değişikliği işlemleri sadece mobil imza ve elektronik imza ile giriş yapılarak gerçekleştirilebilmektedir. E-devlet sistemine giriş yaptıktan sonra yeni adres beyanında bulunabilirsiniz.
İkamet ettiğiniz bölgede bulunan tüketici hakem heyetine gitmeden internet üzerinden şikayette bulunabilirsiniz. Tüketici Şikayet İşlemleri menüsünde 3 seçenek bulunmaktadır. Bunlar; Kişisel Bilgiler, Yaptığım Şikayetler ve Şikayette Bulunmak İstiyorum. Buradan yeni bir şikayet kaydı oluşturabilir ya da var olan şikayetin durumunu hemen görebilirsiniz.
Özellikle işe girişlerde istenen “Adli Sicil Belgesi” 2013 tarihinden beri e-devlet sistemi üzerinden vatandaşlarımıza verilmektedir. Yazıcıdan çıktı olarak aldığınız bu belge her yerde geçerlidir.
Kendinizi güvende hissetmek amacıyla adınıza kayıtlı başka bir GSM numarası olup olmadığını e-devlet sistemi üzerinden görebiliyorsunuz. Bu uygulama, Bilgi ve İletişim Kurumu tarafından kişinin haberi olmaksızın kimlik bilgileri kullanılarak hat açmanın önüne geçmek adına yapılmış olan bir uygulamadır.
E-Nabız sisteminden iki şekilde şifre alınabilmektedir. Birinci olarak e-devlet şifreniz varsa bununla oluşturabilirsiniz. İkinci yöntem ise aile hekiminiz size geçici bir şifre vermektedir. E-Nabız sistemi üzerinden reçetelerinizi, raporlarınızı, hastalıklarınızı, tahlillerinizi, görüntülerinizi, kan bağışı, alerjilerinizi ve sağlığınızla ilgili daha bir çok detaya ulaşabilirsiniz. Bunun yanında organ bağışı formunu da online olarak doldurabilirsiniz.