E-imza Başvuru
Gerek kişisel gerekse kurumsal işlemlerde e-imza almak isteyen kişiler e-imza başvuru yapmak için belli şartları taşıması gerekmektedir. Öncelikli olarak alım yapmak isteyen kişinin ıslak imzası alındığı için e-imza firma yetkilileri tarafından yüz yüze görülmesi gerekmektedir. Eğer kişi yoksa ve vekalet ile alım yapılmak isteniyorsa vekalet de e-imza ile ilgili kavramların geçmesi gerekir, bunlar “e-imza almaya, e-imza kullanmaya, e-imza başvuru yapmaya” şeklinde olabilir.
Yukarıdaki aşamalardan sonra e-imza başvuru için kişi ofisimize gelerek hemene-imza alabilmektedir (cario bilişim teknolojileri hemen e-imza hizmeti vereye yetkilidir, başka kuruluşlar 1-2 gün bekletebilmektedir). İkinci bir seçenek; adrese kurulum ve teslim şeklinde alabilmektedir. Adrese kurulum seçeneği şuan için sadece İstanbul ili geçerli olup aynı gün adrese teslim ve kurulum yapılmaktadır. Adrese kurulum ve teslim hizmetindeki avantaj kişinin bilgisayarına gerekli yazılımlar yüklenmektedir, test edilip eğitim verildikten sonra işlem sonra ermektedir. Bu hizmet için e-imza fiyatı dışında ayrıca bir fiyat bulunmaktadır güncel fiyatlar sitemizde bulunmaktadır.
Son aşama olarak e-imza başvuru işlemlerinde kişinin orjinal kimlik belgesi, pasaport ve sürücü belgesinden(ehliyet) herhangi biri görülerek tarafımızdan bir fotokopisi alınmaktadır. Ayrıca firma işlemlerinde kullanılacaksa şirketin faaliyeti belgesi de gerekmektedir. Bunun yanında bir de firmamıza it olan başvuru formu doldurulup müşteri tarafından imzalanmaktadır. Bu belge işlemleri bittikten sonra e-imza oluşturma sürecine geçilir bu süreç yaklaşık olarak 10 dakika kadar sürmektedir. İşlemler bittikten sonra müşteri ile beraber test edilip kendisine teslim edilerek e-imzanın öneminden bahsedilerek e-imzanın ıslak imza ile aynı sonucu doğurduğu kendisine anlatılmaktadır.
E-imza başvuru nasıl yapılır sorusunun cevabı en güzel şekilde yukarıda izah edilmiştir.