E-imza Program (Driver,Sürücü) indirme sayfasına gitmek için tıklayınız.
E-imza ile giriş yapamıyorum, peki çözüm nedir?.
1.Çözüm: E-imzanın bilgisayarda çalışabilmesi için öncelikle e-imza driverı yüklenerek bilgisayarınıza tanıtılması gerekmektedir. Daha sonra bilgisayarda Java programının yüklü olması gerekmektedir. Bunun kontrolü denetim masasından sağlanmaktadır. Java programını buradan www.eimza.gen.tr/sss.html yükleyebilirsiniz.
2.Çözüm: Chrome internet tarayıcısı tamamen Java desteğini kaldırmıştır. E-imza uygulamaları java programı ile çalışmaktadır. Bu nedenle E-imza Chrome internet tarayıcısında çalışmayacaktır ve alternatif tarayıcılar olan Internet Explorer, Firefox ve Yandex internet tarayıcılarından biri kullanılmalıdır.
EKAP (Elektronik Kamu Alımları Platformu)
Bu elektronik platform sayesinde kamu kurumlarının açmış olduğu ihaleler online ve şeffaf bir şekilde görülmektedir. EKAP hakkında daha fazla bilgi almak için tıklayınz.
E-imzayı kaybettim ne yapabilirim?
İlk olarak kaybedilen e-imzanın iptal edilmesi gerekmektedir. Eğer başka kişilerin eline geçmişse kullanılmaması için mutlaka iptal edilmelidir. Bu işlemden sonra yeni bir elektronik imza alımı yapılması gerekmektedir. Çünkü elektronik sertifika bir defaya mahsus üretilmekte olup bir yedeği bulunmamaktadır.
E-imzayı şifresi unuttum ne yapmalıyım?
Şifrenin(PİN) 3 defa yanlış girilme hakkı vardır ve sonrasında bloke olmaktadır. Daha sonrasında telefon hatları gibi PUK kodu vardır. Eğer bu kod sizde yoksa e-imza sağlayısıcından talep edilmelidir. Eğer PUK koduda 3 defa yanlış girilirse e-imza kullanılamaz halie gelip yeni bir e-imza almak gerekmektedir.
E-devlet uygulamalarının faydaları nelerdir?
E-imza Nasıl Kullanılır
Elektronik İmza Nasıl Alınır Tıklayınız
Elektronik İmzanın Avantajları Nedir?
E-imza sistemi ve getirmiş olduğu avantajlar çok sayıda kişi tarafından merak edilmektedir. Çünkü kullanmaya henüz başlamamış olan çok sayıda kişi bulunur. Elektronik imza ıslak imzaya eş değer nitelikte bulunduğu için elektronik ortamda her türlü resmi işlemin gerçekleştirilmesine olanak tanır. Kâğıt ortamına göre daha hızlı ve son derece güvenilir olan bir sistemdir. Yapılacak olan işlemler için maliyetin düşürülmesine imkân sağlar.
Elektronik Sertifika Nedir?
E-imza sistemi içerisinde yer alan önemli bir kayıt olma özelliği taşır. Elektronik imzanın doğrulanması için gereken veriyi ve imza sahibi kişinin kimlik bilgilerini içeren elektronik kayıttır. Elektronik sertifikalar atılan imzanın bütünlüğünü ve doğruluğunu garanti edecek olmasından ötürü gereklidir.
Elektronik İmza Sertifika Kullanım Süresi Sınırlı mı?
Her elektronik sertifika için belirlenmiş olan başlangıç ve bitiş süresi vardır.1 yıl, 2 yıl ve 3 yıl süreli alınmaktadır. Bu süre tamamlandıktan sonra yenileme işlemi yapmak gerekmektedir.
Elektronik İmza Birden Fazla Bilgisayarda Çalışır mı?
Kullanıcıların bu fırsattan yararlanması için elektronik imza kurulumunu farklı bilgisayarlara driver (sürücü) kurulumu yapması gerekir. Bu sayede birden fazla bilgisayarda elektronik imzanın kullanılması mümkün olacaktır.
Elektronik İmza Kurulumu Nasıl Yapılır?
İlk olarak kurulum CD’si bilgisayara takılır ve kurulum işlemleri tamamlanır. Yada internet sayfamızdan gerekli olan programı bilgisayara indirip kurulum yapılması gerekmektedir. Bu işlem sırasında Token’in takılı olmaması gerekir. Kurulum yapıldıktan sonra Token bilgisayara takılarak yeniden başlatılması gerekebilmektedir. İşlem yapmakta zorlanan kullanıcıların teknik destek alma fırsatları da bulunur.
Elektronik İmza Kullanımında Sıkıntı Yaşanırsa Ne Yapılmalıdır?
E-imzayı çalışmak için Java programına ihtiyaç duyar ve eğer bu program sistemde yüklü değilse kullanıcıların elektronik imzayı kullanabilmesi söz konusu olmaz. Bu nedenle Java’yı sisteme yüklemek ve tarayıcıda etkin hale getirmek gerekir. Eğer buna rağmen elektronik imza sistemi devre dışıysa farklı tarayıcılar kullanılabilir.